Vars tog sommaren vägen?

När jag gick ut genom dörren imorse så slog det mig att det faktiskt börjar vara höst nu. Kalla vindar var det, så nu åker jackan på nästa gång jag går ut! Den här sommaren var planen att jag skulle jobba röven av mig för att kunna ta det lite lugnt under hösten medans jag går skola. Men den planen sprack så nu kommer det nog inte bli många lugna stunder. På ett sätt ganska skönt, och på ett annat ganska jobbigt.

Om en vecka börjar skola igen, och det är blandade känslor om det. Ångest för att sätta näsan i böckerna igen men samtidigt så skönt att veta att gymnasiet snart är över. Som jag har längtat. Nog för att jag sätter mig i skolbänken igen nästan på en gång, men då blir det på distans så det kommer att vara bortgjort på ett par veckor. Och sen när jag känner mig redo, troligtvis inte på en gång, så kommer jag att börja plugga på universitetet, men något år med jobb innan det för att slippa studie lån.

Nu ska jag slipa lite väggar i hallen, ta ut Hemi på en kissrunda och sen knata iväg till bussen för att åka till sjukgymnasten. Sist jag var där var innan vi åkte till Turkiet tror jag så det behövs verkligen kan jag lova! Och när jag är klar där ska jag nog promenera in till byn och ta bussen därifrån!

När Tobbe slutar ska vi åka iväg på byggmax för att köpa spånskiva och dörrlister til badrummet. När vi har fått upp det så är det bara duschväggen kvar att göras innan värderingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0