Min tripp till Umeå

Igår brassade jag och Lillen ner till Umeå för att besöka sjukhuset där. Var väl kanske tolfte gången jag for dit på grund av min satans armbåge. Iallafall, dom misstänker att jag har en nerv i kläm och att det är det som orsakar känselbortfall, bortdomningar och en del av smärtan. Så en remiss blev skickad till Sunderbyn, jag ska få göra en nervunersökning. Och det går till så att man stoppar in tunna nålar i armarna, ända in i musklerna för att kolla så att det fungerar. Som många vet så är jag inte direkt imponerad av nålar. Jag får nämligen panikattacker och hyperventilerar tills jag svimmar. Inte speciellt kul kan jag lova. Vi ska försöka se om det går att göra på något annat sätt för jag kan säga redan nu att jag inte skulle klara av den undersökningen. Och om jag inte gör den så innebär det att jag tackar nej till behandling och det betyder i sin tur att jag inte heller får några försäkringspengar. Jag ska iallafall prova att gå till någon som kan bota fobier, tex genom hypnos, och om det inte funkar så får jag helt enkelt lära mig att leva med det här och säga hejdå till pengarna.

Om det skulle visa sig att en nerv sitter i kläm så betyder det att det blir en till operation. Mycket mindre komplicerad än den förra, men fortfarande en operation. Huvvaligen, jag slipper helst allt som har med det här att göra.

Nu är jag helt färdig, så jag ska hoppa i säng och så ska jag sova ut, är nämligen ledig imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0