Jag har ju iallafall lärt mig en läxa

Idag har jag konstaterat att jag måste köpa ett par vantar. Och att man ALDRIG ska åka runt och göra massa ärenden utan bil i -20.

Höll seriöst på att frysa ihjäl idag. Tog bussen till Storheden och gick och handlade tapeter, lim & kattsand. Vägde ett par kilo iallafall. Så bestämde jag mig för att åka till Dollar Store en sväng, hoppade av på Tuna och promenerade dit. Med min tunga påse utan vantar. Mycket dumt gjort. Och precis när jag kommer dit så är klockan 16.03. Och tror ni inte att dom stängde 16 då? Arg blev jag så Tobbe fick hämta mig och direkt jag kom hem hoppade jag ner i badet!

Nu har jag tagit på mig pyamas, tjocksockar och en tjocktröja. Ligger i soffan och myser medans Tobbe lagar mat. Fläskfilé, potatisgratäng och pepparsås blir det. Och sen ost och kex framför melodifestivalen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0