Nu jävlar ska jag bli en slöfis

Imorse ringde klockan kring 6. Inte speciellt sugen på att kliva upp men jag hade inte mycket till val. Släppte iallafall av Tobbe på jobbet och sen brassade jag hem en sväng och åt frukost, kollade på mina små barnbarn och gjorde mig redo för att åka till IKEA. Vid halv 9 satt jag i bilen och helt seriöst så var det inte långt ifrån att jag stannade i Kalix för att ta en powernap. Satan vad trött jag var. Men två red bull gjorde så att jag orkade köra hela vägen. Svängen på IKEA var hur skön som helst, har aldrig varit där själv förut så jag kunde gå runt i min helt egna takt utan att höra någon som suckar i bakgrunden. Lovely var det. Lite less blev jag dock när jag kom till ta själv lagret och insåg att sängborden jag hade tänkt köpa var slut. Men det var nog inte sista gången jag for dit så jag får helt enkelt ta det sen.

När jag betalat grejerna och lyckats få in dom i bilen (en kartong vägde 48 kg, så jag fick bängla en del) så for jag vidare och surrade lite med Ante. Var länge sen man träffade han så det var trevligt!

Innan jag styrde nosen mot Luleå igen så stannade jag till på Shell för att köpa ännu en red bull. Och jag orkade köra hela vägen hem, trots bråkande rygg, höfter, nacke, huvudvärk och feber svettningar. Lite duktigt måste jag säga.

Om en liten stund ska jag åka och hämta Tobbe från jobbet, då ska vi åka och köpa rör och kopplingar till badrummet så vi kan flytta hem igen nån gång. Jag har väldans hemlängtan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0