Elakhet som ger både skratt och dåligt samvete

Okej alltså. Det hände en skit rolig grej när jag och Alice gick hem från skolan. Det kommer inte låta kul att när jag skriver det men jag måste göra det iallafall. Vi gick från skolan och när vi hade kommit en bit så kommer det fram två utländska killar till oss. Dom frågar om vi tror på Jesus Kristus och hade sen en hel föreläsning om att gud är våran far och att man kan prata till honom och då svarar han tillbaka till hjärtat osv. Bara det är ju faktiskt ganska kul, att någon ska försöka få en att bli troende. Men inte nog med det, dom kunde knappt svenska så man förstog typ var tredje ord och tillslut kunde jag inte hålla mig längre. Jag försökte vara artig och säga "ursäkta men jag måste skratta lite". Jag dog nästan, för så kul var det, sitter till och med och små fnissar här för mig själv nu.
Nej, det måste helt klart upplevas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0