Rasande

Nu är jag less och förbannad. Loggade in på skatte verket för att se mitt skatte besked. Och gissa vad jag ser, jo jag har inte betalat skatt när jag har jobbat, även fast dom har dragit 33% av min lön. Hur arg kan man bli på en skala??? Det är inte okej att vara så jävla slarvig med ekonomin! Tror dom att dom kan blåsa mig bara så där?

Så hela eftermiddagen har jag suttit i telefon med advokaten, skatteverket, min gamla chef och suttit i telefonkö hos facket som aldrig svarade. Jag hade räknat med att få tillbaka nästan 4000kr på skatten men nu verkar det inte bli så överhuvudtaget. Det här betyder att jag har jobbat för 50kr i timmen i ett år. Hur kul känns det? Inte alls kan jag lova. Imorgon fortsätter striden för facket har stängt för dagen. Less kan man säga att jag är, utan att överdriva.

När Tobbe kommer hem ska jag tröst shoppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0